Reklama natywna – co to takiego i jak ją wykorzystać w promocji marki

Ludzie mają coraz bardziej dość natarczywych reklam, które pojawiają się wszędzie. Przeglądając media społecznościowe, logując się na swoją skrzynkę pocztową, itd. –  wszędzie pojawiają się wielkie banery reklamowe “kłujące” nas po oczach.

Czym jest reklama natywna?

Nie można się więc dziwić temu, że powstała potrzeba stworzenia takiej reklamy, która nie będzie drażnić klientów. W ten sposób zrodziła się native advertising, czyli reklama natywna. Z takim rodzajem reklamy mamy styczność, kiedy czytamy jakąś treść, artykuł, gdzie w bezinwazyjny sposób przekazana jest reklama danej usługi. Przy czym treść danego artykułu musi być na tyle wysoka, że nawet gdybyśmy pokusili się o usunięcie wątku z reklamą, nie straci on na swojej jakości. Potencjalny klient  musi odnieść wrażenie, że jest to wysoce wyspecjalizowany artykuł, który jednak nie ma charakteru reklamowego. Przekaz reklamujący dane produkty lub usługi w danym miejscu ma charakter “natywny”.

strategia reklamowa

Natarczywość marketingowa

Oglądając standardowe reklamy w telewizji, w prasie, czy w sieci mamy wrażenie, że ktoś na nas krzyczy informując nas o konieczności zakupu danego produktu. Bardzo wielu klientów czuje się urażonych tą natarczywą formą reklamy. Czas na coś bardziej subtelniejszego, bardziej wysublimowanego, co będzie informować, jednak nie będzie wykazywać się tak mocną natarczywością w stosunku do grupy potencjalnych klientów. Warto korzystać z nowoczesnych możliwości jaką daje nam native advertising.

Lokowanie produktu

W reklamie natywnej zawsze następuje lokowanie produktu. Jednak jest to tak wykonane, że całość przekazu wydaje się jeszcze bardziej atrakcyjna niż na początku można sądzić. Wielu speców od marketingu wymienia w tym przypadku reklamę piwa Guinness. David Ogilvy pokusił się o stworzenie dla tej marki przewodnika po ostrygach. Opowiadając o ich doskonałych walorach smakowych pomiędzy jednym a drugim słowem wspomniał o tym, że piwo Guinness jest doskonałym dodatkiem do tego rodzaju przekąsek. Nikt nie domyślił się, że całość przewodnika ma charakter typowo reklamowy.

reklama natywna

Promocja marki

Według badań 70% klientów wskazuje na reklamę natywną, jako tą z którą chcą mieć do czynienia. Warto wykorzystać ją w promocji swojej marki.

Dzięki temu, że będziemy mieli takie artykuły, wywiady, wpisy blogowe dostępne u siebie na stronie znacznie zwiększy się jej widoczność. Ten rodzaj reklamy może występować tak naprawdę w wielu różnych formach oprócz tych wymienionych powyżej. Jeżeli chcemy wypromować swoją markę musimy pomyśleć również o infografikach, treściach wideo, papierowych książki, lokowaniu produktów poprzez ich udział w filmie, a nawet programach typu talent show, itd. Reklamę natywną powinno się również umieszczać w partnerstwach marki, modułach rekomendacyjnych i produktowych.

Wiele osób mając do czynienia z reklamą natywną (chociaż czasem nie są tego świadomi) są skłonni częściej udostępniać ją w swoich social mediach, niż reklamę display.

Za zdecydowaniem wykorzystaniem native advertising do promocji marki przemawiają jej zalety, jak chociażby wiarygodność. Do tego zawsze jest pozytywnie przyjmowana przez odbiorców. Przez to, że nie jest tak nachalna i nie atakuje czytelników, cieszy się dużym zaufaniem wśród odbiorców. Dodatkowo sami doskonale zdajemy sobie sprawę, że z ciekawymi, wartościowymi treściami zawsze jesteśmy bardziej skłonni do tego, aby wejść w interakcję.

Ostatnia zaleta to rozpoznawalność marki. Reklama natywna zawsze wpływa na większą rozpoznawalność danej firmy i budowanie jej pozytywnego wizerunku.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *