Jak zwiększyć sprzedaż dzięki profilowi na Instagramie?

Instagram to jedna z najczęściej używanych platform społecznościowych. Właśnie dlatego jest jednym z najlepszych kanałów marketingowych. Jak wykorzystać Instagram, żeby zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? Poznaj 5 najlepszych sposobów!

  1. Publikuj naprawdę atrakcyjne zdjęcia swoich produktów

Instagram to platforma wizualna, dlatego twoje treści będą docenione wyłącznie wtedy, jeśli będą naprawdę ładne. Atrakcyjna forma to nie wszystko, warto także, by każde (no dobrze, 90%) opublikowane zdjęcie pasowało do ogólnej stylistyki strony i przyjętego przez ciebie modelu publikacji. Wybierz jedną stylistykę i trzymaj się jej konsekwentnie. Dotyczy to także stylu zdjęć, kolorystyki, jak i na przykład fontów wybranych do przygotowania napisów. Klienci, którzy widzą twoje zdjęcie od razu muszą wiedzieć, że chodzi o ciebie.

  1. Wykorzystaj możliwość remarketingu

Instagram daje możliwość remarketingu, co oznacza możliwość zaangażowania osób, które odwiedziły twoją witrynę. To potencjalni klienci, którzy są zainteresowani tym, co ma do zaoferowania twoja marka, ale z jakiegoś powodu nie zdecydowali się na zakup. Dlatego warto od czasu do czasu stosować retargeting – skierowanie reklamy na Instagramie właśnie dla osób, które już kiedyś odwiedzili witrynę, ale nie zdecydowali się na zrobienie zakupu. W kampanii remarketingowej możesz postawić na promocję jednego produktu lub wielu podobnych do tych, którymi byli zainteresowani potencjalni klienci.

  1. Treści udostępniane przez użytkowników

Nie ma łatwiejszego sposobu reklamy niż udostępnienia użytkowników. I wcale tutaj nie chodzi o czołowych influencerów, ale o użytkowników, którzy zbierają zainteresowanie innych. Mogą to być także twoi dotychczasowi klienci. Jeśli sami podzielą się recenzją twojego produktu, to świetnie, czasami jednak trzeba im w tym pomóc. W tym przypadku dobrze działa obietnica nagrody lub szansy na wygraną po zamieszczeniu zdjęcia z odpowiednim hastagiem. Możesz także spróbować nawiązać współprace – barterową lub finansową – z osobami, które prowadzą prężne profile i mają więcej obserwujących. Ponieważ system społecznej rekomendacji jest najlepszą reklamą, szybko możesz zyskać nowych klientów i więcej osób zainteresuje się twoimi produktami.

  1. Oferuj rabaty lub promocje

Oferowanie rabatów lub promocji to bardzo skuteczny sposób sprzedaży wszędzie. Jest to opłacalna metoda promowania produktów. Dobrze sprawdza się hasło promocyjne, które mogą użyć osoby obserwujące twoje konto na Instagramie. To dobry sposób na pozyskanie klientów, by zwiększyć świadomość swoich produktów lub usług, a do tego zwiększa współczynnik zaangażowania na koncie. Możesz także zaoferować upominek lub gratis do konkretnego zamówienia z kodem rabatowym z Instagrama. To zawsze dobrze działa. Uwielbiamy dostawać coś za darmo. Co ciekawe – obietnica gratisu naprawdę może zwiększyć ochotę na kupienie czegoś konkretnego.

  1. Wykorzystaj Insta Stories

Nie ma lepszego sposobu na zainteresowanie potencjalnych klientów twoim produktem, niż pokazanie go w akcji. Udostępnienie na Insta Stories przykładów, jak można wykorzystać twoje produkty, jakie korzyści są z jego stosowania to świetny sposób. Insta Stories mogą być także mniej formalne niż zdjęcia pokazywane na profilu, a film to metoda przyciągnięcia uwagi wielu osób. Zakupy przez Internet mają tę wadę, że nie pozwalają użytkownikom na dotknięcie czy wypróbowanie produktu. Film może pokazać, jak on dokładnie wygląda, pomóc w ocenieniu jego wielkości i użyteczności, a tym samym wytworzyć potrzebę zakupową lub ułatwić podejmowanie decyzji co do wydania pieniędzy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *