Ile kosztuje marketing szeptany

Ile kosztuje marketing szeptany

Myślę, że nie jeden przedsiębiorca zastanawia się nad tym, ile kosztuje marketing szeptany. Każda firma dąży do tego, aby o niej mówiono. Stara się ona tak promować, aby jak najwięcej osób znało jej nazwę i wiedziało w jakiej branży działa. Badania jasno pokazują, że klienci przed dokonaniem zakupu dokładnie sprawdzają opinie, oglądają recenzje i porównują ceny. A to jest właśnie główny argument, który powinien zachęcać do zainwestowania w marketing szeptany. Należy jednak pamiętać o kilku kwestiach decydując się na tę formę promocji. Zostaną one wymienione w dalszej części tekstu. Pytanie jest jednak, ile kosztuje marketing szeptany? Nie ma niestety jasnej odpowiedzi, ceny na rynku są bardzo różne.

Czym jest marketing szeptany i jaki jest jego cel?

Marketing szeptany należy obecnie do jednej z najlepszych i najbardziej efektywnych metod promocji. Polega na wprowadzaniu danej marki do dyskusji na forach internetowych,
w mediach społecznościowych i innych grupach w celu rozpoczęcia dyskusji wokół marki. Jak podają źródła, aż 92 procent klientów przed dokonaniem zakupów, sprawdza opinie innych na temat produktu, marki lub usługi. Chodzi głównie o to, że marketing szeptany dla barbera jak i dla firmy produkcyjnej może przynieść wiele dobrego. Konsumenci ufają ludziom w Internecie tak jak swoim przyjaciołom.

Dlatego też dla marki bardzo ważne są dobre opinie innych klientów, a marketing szeptany został właśnie w tym celu stworzony. Ile kosztuje marketing szeptany? Jak wiadomo każda dobrze wykonana praca ma swoją cenę, a dobrze opracowana strategia buzz marketingowa, może przynieść organizacji bardzo duże korzyści.

Jakie są rodzaje marketingu szeptanego

Jakie są rodzaje marketingu szeptanego?

Marketing szeptany ma kilka rodzajów i można go podzielić następująco:

– Trendsetting- polega na współpracy z osobami, które w oczach potencjalnych klientów danej marki są uznawane i zyskały ich sympatię. Osoby te zwykle ustanawiają nowe trendy dzięki którym dana marka jest promowana.
– Community marketing – ten rodzaj marketingu szeptanego jest najpopularniejszy. Jego celem jest wywołanie dyskusji wokół promowanej marki lub produktu. Może się to dziać równolegle na kilku portalach, w mediach społecznościowych i innych grupach, na których znajdują się potencjalni klienci.
– Product seeding – ponownie jest to współpraca z infuencerami, blogerami i innym osobami wpływowymi, do których wysyłany jest produkt lub jego próbka. Oni natomiast dokonują jego recenzji, która następnie publikowana jest na ich kanałach przekazu. Ta forma buzz marketingu jest bardzo opłacalna, ponieważ bardzo dużo młodych osób wzoruje się na swoich idolach.
– Cause marketing – ten rodzaj buzz marketing wspiera kwestie społeczne, które
w danym okresie są bardzo ważne dla danej grupy docelowej. Działanie to ma na celu wzbudzenie zaufania do marki i poprawienie jej wizerunku w oczach konsumentów.

Ile kosztuje marketing szeptany?

Ile kosztuje marketing szeptany? To pytanie pada bardzo często w rozmowie o buzz marketingu. Jak już wcześniej zostało to wspomniane nie ma jednej ceny i różne agencje marketingowe lub freelancerzy oferują bardzo różne cenniki. Jednak na co tutaj warto zwrócić uwagę to fakt, że dobrze wykonana praca musi kosztować, więc jeśli w Internecie pojawia się oferta, za bardzo niską cenę, może to świadczyć o małym zaangażowaniu ze strony osoby wykonującej.

Dobrze przeprowadzona kampania marketingu szeptanego wymaga poświęcenia dużej ilości czasu marketingowca, sprawdzania mediów społecznościowych, analizowania wpisów, co więcej niektóre narzędzia do monitorowania Internetu są płatne. Dlatego też odpowiedz na pytanie, ile kosztuje marketing szeptany może być następująca od około 3000 do 4000 złotych miesięcznie przy 200 bądź 300 wpisach.

Koszt marketingu szeptanego

Dlaczego warto podjąć współpracę z agencją marketingową?

Dzięki zatrudnieniu agencji marketingowej kampania promująca dany produkt lub markę, może przynosić bardzo duże zyski. Agencje zwykle posiadają bardzo duże doświadczenie
w prowadzeniu tego typu działań reklamowych. Co więcej agencje posiadają bazy kont w serwisach społecznościowych i forach, które przez wiele lat były przez nich budowane. Decydując się na agencje, która cieszy się renomą i zaufaniem, można być spokojnym, że dana kampania zostanie zrealizowana z bardzo dużą dokładnością i zaangażowaniem.

Ile kosztuje marketing szeptany realizowany przez agencję marketingową, bardzo ciężko na to pytanie odpowiedzieć. Jednak warto pamiętać, że opłaca się zapłacić więcej za rzetelnie wykonaną pracę, ponieważ zepsucie wizerunku firmy i odbudowywanie go na nowo kosztuje zdecydowanie więcej.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *