Czy mała firma musi przegrać z dużą w social-mediach?

Duże firmy wydają na reklamy w mediach społecznościowych miliony…miesięcznie. Jak z nimi konkurować?

Podejmuj ryzyko w mediach społecznościowych

W korporacjach każdy krok musi być uzgodniony na wielu szczeblach. Reakcje są powolne, a błyskotliwe pomysły zostają często rozwodnione, aż całkowicie tracą swój wdzięk. Mała firma ma przewagę: może podjąć jednoosobową decyzję i szybko zareagować na bieżące wydarzenia. Korzystaj z tego, pokazując swoją niewyretuszowaną codzienność, udostępniając posty, które Ci się podobają i komentując bieżące wydarzenia. W świecie korporacyjnej poprawności wielu klientów doceni to, że u Ciebie mogą zobaczyć coś bardziej naturalnego.

Unikaj korporacyjnego tonu

Dawniej małe salony kosmetyczne czy szkoły starały się wejść w buty dużych korporacji, prezentując wyretuszowane zdjęcia i oficjalne opisy. Dziś role odwróciły się i to korporacje starają się w mediach społecznościowych wypaść swojsko i naturalnie. Unikaj zdjęć stockowych i szablonowych wpisów. Zamiast tego korzystaj z emotikonek, żartuj i pokazuj prawdziwych ludzi czy miejsca. Nawet, jeśli zyskasz tylko kilkuset followersów, to będą oni zaangażowani i lojalni, a więc cenniejsi, niż kilka tysięcy „martwych” kont. Czy wiesz, że Facebook i Instagram najczęściej wyświetlają posty z kont, na których zaangażowanie użytkowników jest największe? To może Ci dać przewagę nad postami wielkich marek, które nie budzą zbyt żywych emocji.

Media społecznościowe małej  firmy: jak i jak często?

Problemem wielu właścicieli małych firm jest to, że wolą skupić się na bieżącej pracy, a nie mają zespołu, który mógłby zająć się prowadzeniem w tym czasie social-mediów. Jak z tego wybrnąć?

  • Przy naprawdę małej firmie połącz konto prywatne z firmowym na Instagramie lub Twitterze. Zamiast zmuszać się do prowadzenia drugiego, firmowego konta, traktuj je jak własne.
  • Skorzystaj z usług firmy prowadzącej media społecznościowe lub oferującej usługi e-Rzecznika. Zdejmie to z Ciebie obowiązki i pozwoli skupić się na pracy.
  • Sprawdź, czy któryś z Twoich pracowników nie odnajduje się w mediach społecznościowych. Być może w zamian za drobny bonus zgodzi się tworzyć takie treści u Ciebie.

Jeśli masz zapał, w firmowych mediach społecznościowych możesz udzielać się nawet kilka razy dziennie. Wystarczy jednak 1-3 razy w tygodniu, by konto było żywe i ciekawe. Postuj tak często, jak możesz. Unikaj tylko sytuacji, gdy posty pojawiają się co kilka miesięcy. Szczególnie, jeśli oferujesz usługi na miejscu. Gdy ostatni post jest sprzed miesięcy, klienci odniosą wrażenie, że lokal może być już nieczynny lub że nic ciekawego się w nim nie dzieje.

Reklamy w mediach społecznościowych

Adidas w czerwcu 2020 wydał na reklamy na Instagramie 868 343 $. Coca-cola rok wcześniej na reklamy na Instagramie w miesiącu poświęciła 2 308 745 $. Mała firma nie może z nimi konkurować ilością reklam. Postaw więc na jakość i zamów przykuwające uwagę reklamy w dobrej agencji lub promuj własne najpopularniejsze posty.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Czy mała firma musi przegrać z dużą w social-mediach?

  1. Moim zdaniem social media są szansą dla małych firm. Trzeba tylko całą promocję robić z głową. A jak ktoś nie umie planować? To chyba rzeczywiście najlepiej poprosić kogoś kto się na tym zna, np. z agencji marketingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *