Marketing tradycyjny czy internetowy

Marketing tradycyjny i internetowy to dwa rodzaje narzędzi, które w dzisiejszych czasach można spotkać na rynku. Mając je do wyboru warto się zastanowić w który lepiej inwestować swoje pieniądze, aby przyniosły nam jak najwięcej korzyści.

Marketing tradycyjny

Marketing tradycyjny generuje wysokie koszty dystrybucji. To skomplikowane działanie mające na celu określenie docelowej grupy. Agencja będzie miała za zadanie utrzymanie obecnych, jak również zdobycie nowych klientów. Stosuje określone techniki, działania, dzięki której informujemy daną grupę odbiorców, że nasza marka istnieje. Wykonując dane czynności musimy dowiedzieć się, jakie są potrzeby naszych klientów.

 

Oprócz wysokich kosztów dystrybucji, do najważniejszych cech marketingu tradycyjnego należą różne kanały dystrybucji (np. radio, telewizja, prasa), jednostronność (żadna firma nie będzie miała szansy przekonać się jak ich przekaz wpływa na klientów). Tradycja opłacalna jest wtedy, kiedy mówimy o działalności na skalę lokalną, gdzie koszty działania są niskie.

pozycjonowanie seo

Marketing internetowy

Doskonale spisujący się w działalności na rynku globalnym polega na reklamie swoich produktów i usług w sieci. Zanim jednak zajmiemy się reklamą musimy dokładnie poznać potrzeby swoich klientów. Agencje reklamowe zajmują się wykonywaniem takich działań w sieci, jak SEO, SEO copywriting, e-mail marketing, SEM, PPC.

Do najważniejszych cech należy niski koszt prowadzenia takiej działalności. Skupiając swoje działania w sieci nie generujemy tak wysokich kosztów. Kontakt jest w tym przypadku w dwie strony i każda agencja będzie miała szansę na zbadanie interakcji swoich klientów. Każda kampania prowadzona online ma szansę rozpocząć się bardzo szybko. Wszystkie firmy będą miały okazję do tego, aby szybko reagować na zmieniające się potrzeby swoich klientów.

Różnice pomiędzy tradycją a internetem

Reklama tradycyjna należy do reklam statycznych (prasa, billboard, ulotka). W internecie możemy śmiało korzystać z dźwięku. obrazu i tekstu w jednym momencie, co znacznie lepiej wpływa na świadomość naszych konsumentów.

Rozmiar – tutaj zdecydowanie lepsza jest reklama tradycyjna, która nie ma żadnych ograniczeń. W internecie na wielu stronach wyszukiwarki jasno określają rozmiar danej reklamy.

Marketing tradycyjny odbierany jest pasywnie. W przypadku reklamy online klient w lepszy sposób koncentruje się na reklamie samodzielnie decydując o tym, czy chce w ogóle dany przekaz obejrzeć/przeczytać.

Docelowa grupa odbiorców – tutaj zdecydowanie wyróżnia się reklama w sieci, która bardziej precyzyjnie dociera do grupy docelowej. Reklama tradycyjna nie zawsze dociera tam, gdzie powinna.

Natychmiastowa reakcja na reklamę – znowu zdecydowanym liderem jest internet pozwalający na szybką reakcję. Marketing tradycyjny na to nie pozwala.

Liczba odbiorców – reklama tradycyjna nie pozwala na określenie precyzyjnej ilości odbiorców do których trafiła. Marketing internetowy na to pozwala.

Wielkość firmy – poprzez wysokie koszta marketing tradycyjny dostępny jest tylko dla dużych firm. Marketing online w dużej mierze stosowany jest przez mniejsze firmy.

Reklama tradycyjna nastawiona jest na emocje. W sieci wszyscy nastawiają się na informowanie.

Zwycięzca

Która forma marketingu jest lepsza? Nie można tego określić jednoznacznie. Wszystko zależy od tego na co jesteśmy nastawieni, na jakim rynku chcemy działać, jakie środki finansowe mamy do dyspozycji. Klienci w sieci są zupełnie inni od tych, którzy nadal korzystają z marketingu tradycyjnego. Chcąc odnieść sukces musimy myśleć o obu rodzajach działań. Skupiając się tylko na działaniu w sieci na pewno część klientów nie skorzysta z naszych ofert, ponieważ nie będą wiedzieli nawet o naszym istnieniu. Podobnie jest tylko z wykorzystywaniem reklam tradycyjnych. Decydując się na kampanię zawsze trzeba przeanalizować swoje potrzeby oraz możliwości.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Marketing tradycyjny czy internetowy

  1. Reklama w internecie to obecnie podstawa. Jest tyle możliwości, ważne jednak, żeby nie robić tego źle, aby sobie nie zaszkodzić. Dlatego najlepiej nawiązać współpracę z jakąś dobrą agencją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *